دیگر تا روز ۲۸ اکتبر و تجربه بازی Titanfall 2 چیزی باقی نمانده است؛ عنوانی که اکنون به کاربران سه پلتفرم ایکسباکس، PC و البته پلیاستیشن ۴ اجازه میدهد تا بهعنوان پایلتهایی ماهر، از حرکات پارکور استفاده کنند و با خیزشهای هیجانی بین مکانهای مختلف، تجربهای تازه از رقابتهای نفسگیر داشته باشند. تستهای اخیر، بررسی بخش فنی مالتیپلیر بازی و همچنین جزئیاتی که توسط استودیو Respawn منتشر شدهاند، نشان میدهند که Titanfall 2 قصد دارد در کنار ارائه بخش عظیمی از هیجانهای نسخه اول، نوآوریهای تازهای را بهعنوان عناصری کاملا جدید عرضه کند.
پیشرفتهای گیمپلی، بخش کمپین داستانی، ۶ تایتان قابل استفاده و گجتهای تازه در مادهای گوناگون بخش چندنفره بازی، از جمله مواردی هستند که در Titanfall 2 وجود دارند. شاید دیدن تغییراتی که سازندگان قصد دارند در نسخه نهایی اعمال کنند، موضوع جالبی بسیار جالبی باشد و بتوان حدسهای زیادی درباره آن زد، اما در ادامه این مطلب، تمامی اطلاعات موجود از بازی Titanfall 2 را میخوانید که به آنها نیاز خواهید داشت.
آزمایش فنی بازی شروع سختی داشت، اما به اضافه شدن تغییرات زیادی منجر شد
همه میدانستند که Titanfall 2 قرار است تغییرات زیادی را به فرمول موفق بازی اول بیاورد، اما به محض آغاز نسخه آزمایشی عمومی در ماه اوت، واکنش طرفداران به این تغییرات بزرگ کاملا منفی بود. بسیاری از افراد با دیدن سرعت پایین تایتانها برای حضور در میدان نبرد و همچنین سرعت پایین پایلتها، از بازی ناامید شده بودند. البته موضوع به همینجا ختم نمیشد؛ زیرا یکی از نقشههای بازی نیز – که منطقه بازتری از Homestead را در خود قرار داده بود – مورد استقبال واقع نشد.
با توجه به حجم عظیمی از نقدهای وارد شده به نسخه آزمایشی اول، استودیو Respawn تصمیم گرفت تا به طرفداران خود متعهد باشد و با در نظر گرفتن شکایات آنان، تغییرات گستردهای را به این نسخه آزمایشی بیاورد. یک هفته بعد، Respawn نسخه جدیدی از حالت آزمایشی را عرضه کرد. در این نسخه دیگر از سرعت پایین خبری نبود؛ بلکه پایلتها سرعت خوبی داشتند، حرکاتی نرم و روان را به نمایش میگذاشتند و حتی سیستم عرضه تایتانها نیز بهبودیافته بود. بهعلاوه، کاربران اکنون میتوانستند از سیستم آسیبپذیری بهبودیافته بازی لذت ببرند. بیشک نمیتوان گفت Respawn چه تغییرات دیگری را برای نسخه نهایی کنار گذاشته است، اما با نگاهی به نسخه آزمایشی بازی، باید گفت هنوز هم کار زیادی برای انجام شدن جود دارد.
۶ تایتان برای استفاده وجود خواهد داشت
درحالی که نسخه آزمایشی به ما اجازه میداد تا تنها از ۲ نوع تایتان استفاده کنیم، اما نسخه نهایی به شما این امکان را میدهد تا ۶ تایتان را به میدان نبرد خود بیاورید. دو تایتانی که تا این لحظه بسیاری از افراد با آنها آشنا هستند، Ion و Scorch نام دارند. Ion تایتان ابتدایی شما است که از یک مسلسل، سپر، مینهای تخریبی و laser core استفاده میکند. Scorch نیز این قابلیت را دارد تا با به کار گیری تلههای آتشین و fire core، دشمنان را نابود کند. تایتان بعدی Tone نام دارد که حملههایی مرگبار از طریق موشک، سیستم حمله صوتی و سپر را به میدان نبرد میآورد. تایتان بعدی که در نبردهای مستقیم و نزدیک استفاده میکنید، Ronin نام خواهد داشت. شاتگان و شمشیر او میتوانند مبارزههایی زیبا را به نمایش بگذارند. Legion تایتان بعدی است که با سیستم قفل خودکار و همچنین مینیگان، میتواند دشمنان را از مسیر دور مورد هدف قرار بدهد. در نهایت نیز تایتانی با نام Northstar وجود دارد که با پرواز روی میدان نبرد، آتش مرگبار را به همراه موج پلاسما و تلههای نابودکننده روی دشمنان شما میاندازد.
Titanfall 2 یک بازی کارتی موبایل دارد
به نظر میرسد Titanfall 2 نیز قصد دارد با به همراه داشتن یک بازی کارتی جداگانه، به جمع بازیهایی همچون Hearthstone و Elder Scrolls بپیوندد. هم اکنون استودیو Nexon روی این بازی کارتی کار میکند و قرار است این عنوان که Titanfall Frontline نام دارد، در پاییز سال جاری میلادی عرضه شود. بازیکنان قادر هستند تا با در نظر گرفتن سلاحها، تایتانها، پایلتها و البته آپگریدهای گوناگون، با یکدیگر در رقابتهای چندنفره مبارزه کنند. هنوز جزئیات بیشتری از این بازی منتشر نشده است، اما انتظار میرود Titanfall Frontline برای پلتفرمهای اندروید و Ios عرضه شود.
حالت مبارزه تکبهتک در بخش Coliseum در دسترس خواهد بود
در کنار بخش داستانی تک نفره و حتی مبارزه ششبهشش در قسمت چندنفره، Titanfall 2 حالت Coliseum را نیز ارائه میکند؛ بخشی که به شما اجازه میدهد تا در مسابقههای سهگانه، تا سرحد مرگ با حریفی دیگر مبارزه کنید و بهعنوان جایزه، اسکینهای تازهای را برای خود به دست بیاورید. البته یک نکته در این بین وجود دارد که باید به آن توجه کنید: بازی به شما اجازه نخواهد داد تا همچون مادهای دیگر به بخش Coliseum دسترسی پیدا کنید. الکترونیک آرتز تصمیم گرفته تا با همکاری برخی از شرکتها، کدهای مخصوص این نوع از رقابت را در محصولات آنها قرار بدهد. پس یکی از راههای دسترسی به این کدها، خرید محصولاتی است که بعدها اعلام میشوند. البته جای نگرانی نیست؛ زیرا با بازی کردن رقابتهای گوناگون در بخش چندنفره، امتیاز به دست میآورید و با به دست آوردن امتیازهای مشخص، قابلیت استفاده از حالت مبارزه یکبهیک Coliseum را نیز خواهید داشت.
بخش داستانی کامل و مجزا در Titanfall 2
یکی از اصلیترین نقدهای وارد شده بهعنوان اول، بخش ضعیف و ناامیدکننده آن بود. نسخه اول بهجای یک بخش کمپین تک نفره که میتوانست با داستان کاملا مجزا پیش برود، شما را در نقشههای چندنفره قرار میداد و دشمنانی از جنس هوش مصنوعی را در مقابلتان میگذاشت. این کار باعث شد تا بسیاری از تجربه کنندگان نسخه اول رضایت کاملی از بخش داستانی نداشته باشند. اما با Titanfall 2 موضوع کاملا فرق میکند. به نظر میرسد Respawn تصمیم گرفته تا در بخش تک نفره بازی، داستانی کاملا غنی و درگیر کننده را قرار بدهد. به گفته این استودیو، Titanfall 2 تمرکز ویژهای روی داستانسرایی به سبک بازیهای اولشخص خواهد داشت. Jesse Stern، نویسنده ارشد بازی، درباره آن میگوید: «کمپین بازی یک دیدگاه جدید از جنگی بزرگ را عرضه میکند؛ چیزی همچون انقلاب آمریکا یا جنگ داخلی آمریکا که این بار در فضا رخ میدهد. در این بین نباید فضای کثیف، انسانی و واقعگرایانه آن را نیز فراموش کرد.» بنابر این میتوان امیدوار بود که Titanfall 2 حفره داستانی موجود در نسخه اول را بهخوبی پر کند. همانطور که تا اینجا میدانیم، IMC و Militia دو گروه اصلی در بازی هستند که در آیندهای دور و فضای کشفشده، بر سر منابع موجود مبارزه میکنند. اکنون شاید بتوان متوجه شد که این مبارزه دقیقا به چه دلیلی آغاز شده است.
شخصیت اصلی داستان جک کوپر (Jack Cooper) نام دارد؛ یک خلبان تازهکار که از تایتان کلاس BT-7274 استفاده میکند. خلبان قبلی این تایتان اکنون دیگر در جنگ موجود حضور ندارد و بهنوعی کوپر کنترل تایتان او را بر عهده دارد. در این بین رابطه موجود میان تایتان و خلبان آن یعنی کوپر، میتواند به گیمپلی مشترکی اشاره کند که با «همکاری مستقیم شخصیتهای اصلی» پیش میرود؛ چیزی که پیش از این در بازی همچون The Last Guardian مشاهده کردهایم. درواقع تایتان شما قادر است در بعضی موارد که به کمک نیاز دارد، به یاری شما بیاید و کمک کند تا از یک نقطهبهنقطه دیگر بروید. رابطهای که در بازی با تایتان خود دارید، میتواند از طریق دیالوگهایی که انتخاب میکنید گسترش پیدا کند و به مسیرهای تازهای برود. در حالی که عناصر یا بهتر است بگوییم ستپیسهای گیمپلی ما را به یاد سری Call of Duty میاندازد، Titanfall 2 بخش پلتفرمینگ (سکو بازی) جالبی دارد که آن را از یک شوتر معمولی متمایز خواهد کرد. درواقع این حرکات پارکور میتوانند بهعنوان تنفسی از میدان نبرد سنگین و پر جزئیات بازی شناخته شوند.
بخش چندنفره مادهای بیشتری دارد
نسخه اول Titanfall تجربهای از حضور هوش مصنوعی در نبرد را ارائه میکرد. درواقع شما قادر بودید تا در هنگام حضور در یک رقابت چندنفره، بازیکنان هوش مصنوعی را نیز مشاهده کنید تا با استفاده از تمامی این المانها، حس واقعیتری از یک نبرد به شما منتقل شود (اگرچه ممکن بود این موضوع باعث شود تا بازیکنان اصلی و هوش مصنوعی را اشتباه تشخیص بدهید). اما موضوع اینجاست که در Titanfall 2 همهچیز فرق میکند. بازیکنان هوش مصنوعی تنها در مادهای مشخص همچون Bounty Hunt حضور دارند تا با کمک به آنها، امتیازات بیشتری جمعآوری کنید. دیگر مادهای موجود همچون Pilots vs. Pilots به شما اجازه میدهد تا با حضور به همراه تیمهای ششنفره و بدون دخالت هوش مصنوعی، با یکدیگر رقابت کنید.
خلبانها اکنون مهارتهای بیشتری دارند
همچون نسخه اول بازی، خلبانها تجهیزات قابل شخصیسازی دارند. میتوانید از سلاحهای گرم مثل مسلسل، اسنایپر یا حتی سلاحهای سنگین، یکی را با توجه به نوع بازی خود انتخاب کنید. اما بهعلاوه این بخش، امکان انتخاب یک مهارت جداگانه را نیز خواهید داشت. میتوانید از بین امکانی همچون بازیابی سلامتی سریعتر یا مقاومت در برابر نارنجک، یکی را انتخاب کنید. دیگر امکانات نیز شامل قلاب، ساخت یک نسخه هولوگرافیک از خود، ایجاد موج صوتی و پرتاب چاقو، پنهان شدن و همچنین بالا رفتن سرعت میشود.
سیستم نزدیک شدن به یک مکان مشخص – که از طریق یک طناب انجام میشود – یکی از هیجانانگیزترین بخشهای بازی است. هنگامی که آن را به یک دیوار، تایتان یا حتی بازیکن دیگر شلیک کنید، به سمت آنها کشیده میشوید. باید به یاد داشته باشید که کشیده شدن به سمت آنها، به معنی دسترسی مستقیم به سوژه نیست، بلکه به سمت آن پرتاب خواهید شد. درواقع این وسیله یک راه تازه است که به شما اجازه میدهد حرکات سریعتری داشته باشید. اگر بخواهیم از شیوه عملکرد آن مثالی بزنیم، باید شخصیت اسپایدرمن را به یاد بیاورید.
تایتانهای بخش چندنفره عوض شدهاند
هنوز از بازگشت تایتانهایی همچون Strider، Atlas و Ogre اطمینان نداریم، اما همانطور که پیش از این نیز گفتیم، Titanfall 2 میزبان ۶ تایتان کاملا جدید خواهد بود. Scorch تایتانی است که میتواند با استفاده از دیوار آتشین، تمامی ضربههای واردشده به سمت شما را خنثی کند و یک محدوده امن را به وجود بیاورد. مدل بعدی نیز Ion نام دارد و از یک میدان انرژی بهعنوان سپر استفاده میکند. همچنین اسلحه لیزری روی شانه او وجود دارد که با استفاده از آن دشمنان را نابود خواهد کرد. به نظر میرسد برخلاف امکان شخصیسازی تایتانها و سلاحهایی که به همراه دارند، بازیکنان تنها حق انتخاب تایتانهای از پیش طراحی شده را خواهند داشت.
در کنار قابلیتهای اولیه تایتانها، میتوانید یک قابلیت مرکزی را نیز شارژ کنید. قابلیت مرکزی تایتان Scorch، به شما اجازه میدهد تا مشت تایتان را به زمین بکوبید و یک موج آتشین درست کنید. هنگامی که قابلیت اصلی Ion نیز شارژ شود، قادر هستید تا با ایجاد یک موج لیزری قوی، هر چیزی که در اطراف قرار دارد را از بین ببرید.
با توجه به وجود تایتانهای جدید در بازی Titanfall 2، شکی نبود که مکانیکهای گیمپلی با تغییراتی مواجه شوند. در بازی اول، میتوانستید با پرش به بخش پشتی تایتان دشمن، به مغز الکترونیکی آنها شلیک کنید تا تایتان از بین برود. اما این سیستم در Titanfall 2 کمی متفاوت است. هنگامی که به بخش پشتی تایتان دشمن دسترسی پیدا کنید، پنل آن را جدا میکنید و به باتری دسترسی خواهید داشت. سپس وقت آن است تا از باتری استفاده کرده و سپر تایتان خود را شارژ کنید. سپس با انداختن یک نارنجک کوچک در دریچهای مخصوص، تایتان دشمن از بین میرود.
ملحقشدن به شبکه (Network) بسیار ساده است
شبکه (یا همان نتورک – Network) نامی است که استودیو Respawn از آن برای معرفی کلنها (Clan) در Titanfall 2 استفاده میکند. شما این قابلیت را دارید که بهسادگی به یک شبکه ملحق شوید، یک شبکه بسازید و حتی اعضای حاضر در آن شبکه را مشاهده کنید. این سیستم بسیار ساده است و به شما امکان میدهد رقابتهای جالبی را در بازی تجربه کنید. به علاوه، با مشخص کردن علاقه خود (تمرکز روی رقابت، گروههای عمومی یا خصوصی) بازیکنان مشابه را بیابید.
تایتانها از شمشیر استفاده میکنند
تیزر تریلر بازی که پیش از معرفی آن عرضه شد، شاید بسیار کوتاه بود، اما نکته بزرگی از گیمپلی بازی را مشخص کرد. اولین چیزی که با مشاهده این تیزر متوجه آن میشوید، یک شمشیر بسیار بزرگ است! در نسخه اول بازی، تایتانها قابلیت مبارزه رو در رو را داشتند، اما این سطح از مبارزه بیشتر همچون شبیه یک ضربه نهایی و غافلگیرکننده بود. اما با مشاهده شمشیر در بازی، اکنون به نظر میتوانیم انتظار مبارزات نزدیک جالبی را داشته باشیم. پس بیاید امیدوار باشیم که استودیو Respawn انیمیشنهای جالبی را برای این نوع از مبارزههای نزدیک در نظر گرفته باشد.
بازی Titanfall 2 برای پلتفرمهای مختلف عرضه میشود
اگر به یاد داشته باشید نسخه اول Titanfall یک عنوان انحصاری برای شرکت مایکروسافت بود. اما بلافاصله بعد از عرضه نسخه اول، سازندگان آن از پشتیبانی کنسول پلیاستیشن 4 صحبت کردند. اکنون میتوان با اطمینان گفت که Titanfall 2 برای کنسولهای ایکسباکس وان، پلیاستیشن 4 و رایانه شخصی عرضه میشود.
منبع: Gamesradar